מועדון נוער בישוב נתיב העשרה בעוטף עזה

עמותת "ידיד לילד" עוזרת לילדי הדרום ועוטף עזה כבר כמה שנים במגוון רכישות והפעלות שונות. בעקבות פנייה נרגשת אלינו, החליטה העמותה לצייד את מועדון הנוער בנתיב העשרה למען הילדים והנוער במקום.

נתיב העשרה הינו מושב שעלה לקרקע בשנת 1982 לאחר פינוי הישוב מסיני. הישוב הועתק והוקם מחדש בחולות זיקים. הישוב בנוי מכ-70 משפחות מייסדים שעברו את הפינוי והבינו כבר אז את עוצמתה של הקהילה והערבות ההדדית.
כיום הישוב מונה כ-260 משפחות וקרוב ל1000 תושבים, רוב הקהילה מתבססת על אותן 70 משפחות והבנים/ות החוזרים שבחרו לבנות את ביתם ולגדל את ילדיהם בישוב, וכמובן תושבים נוספים שהצטרפו במהלך השנים ובחרו לבנות את ביתם בהרחבה/ לשכור בית בישוב. ומהווים כיום חלק בלתי נפרד מהקהילה.

משנת 2001 ועד היום, הישוב הפך להיות ישוב צמוד גדר, אחד הישובים המאוימים ביותר בעוטף עזה אשר נמצא תחת איום מתמיד של פעילויות טרור מרצועת עזה ולצערנו חלק גדול מאוד מהאוכלוסייה סובל מפוסט טראומה וחרדות. האיומים המשתנים אשר הולכים וגוברים מלווים אותנו ומאתגרים את כל שכבות האוכלוסייה. במהלך השנים ספגנו מאות טילים, חדירות, מנהרה שנמצאה במהלך "צוק איתן", עפיפוני ובלוני נפץ, רחפנים וכו'.

לפני חמש שנים התחלנו להחשף לכך שנוער הישוב הוא אחד הקרובנות למצב הקיים, הבנו עד כמה הגיבוש והאיחוד חשוב למען חוסנם והחלטנו לנסות להעצים את הנוער ע"י פעילויות מגוונות , ערכיות ומגבשות והקמת מועדון נוער חדש , יפה ומכובד שיוכל לשמש את בני הנוער במושב בעתות שגרה וחרום ולהוות אטרקציה אזורית לחברים מהאזור .

לאור המצב המיוחד של הישוב וסיום עבודות השיפוץ במועדון.

העמותה רכשה מגוון רחב של ציוד פנאי עבור הגילאים השונים.
פינות ישיבה נעימות ומרווחות לפעילות והתכנסות, שולחן הוקי אוויר, מחשבים ומשחקי מחשב, קונסולות ומסכים. העמותה החליטה לאמץ את הנוער בנתיב העשרה, בהמשך תדאג גם ליציאה מתחום היישוב לטיולי טבע מרוחקים, להתאווררות והתרגעות. בימים קשים ובימי שלווה.